De afgelopen periode heb ik veel bedrijven gesproken die software hebben aangeschaft en achteraf zaken anders geregeld hadden willen zien. Directies zien in een adviseur vaak een kostenpost en automatisering vindt zo’n kijkje in de keuken eigenlijk helemaal niet nodig. Onvoldoende inzicht in de eigen bedrijfsprocessen, marktkennis of te snel overtuigd zijn van de oplossing die zich als eerste aandient zorgen ervoor dat uiteindelijk de oplevering moet worden uitgesteld, het budget wordt overschreden en bedrijfsprocessen worden gehinderd.

Inzet van een onafhankelijk persoon die samen met u kijkt naar uw bedrijfsprocessen en dit combineert met kennis van de markt, leveranciers en nieuwe technologische ontwikkelingen voorkomt problemen achteraf.

Als een mooi voorbeeld heb ik de selectie van een nieuw financieel pakket waarbij uiteindelijk 2 leverancier overbleven die een offerte mochten uitbrengen:

Leverancier A kwam uit op € 6.000,= en de offerte van leverancier B bedroeg € 20.000,= , u zult begrijpen dat dit nogal wat vragen opriep en na een gesprek waarin de eisen en wensen nogmaals benadrukt zijn werd de leveranciers gevraagd een definitieve offerte uit te brengen. Leverancier A kwam uit op € 13.500,= en leverancier B op € 13.995,=.

Hoe dit kan? Ik leg het u graag in een persoonlijk gesprek uit.


0 reacties

Geef een reactie

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *